درآمد قابل توجه کارخانجات فولادسازی کره از افزایش قیمت ها

افزایش یازدهی

به نقل از دنیای آقتصاد :

فولادسازان کره‌ای شاهد بالاترین سود خود در سه ماهه سوم سال میلادی جاری بودند که به دلیل فروش قوی ناشی از افزایش قیمت فولاد صورت پذیرفت. در روز پنج‌شنبه، شرکت هیوندای استیل در پرونده نظارتی خود از افزایش ۲۳۷۴درصدی سود عملیاتی این شرکت به ۲/ ۸۲۶ میلیارد وون (۷۰۵ میلیون دلار) برای دوره ژوئیه تا سپتامبر خبر داد. به گفته این شرکت، فروش تلفیقی آن ۳/ ۳۱درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۸۶/ ۵ تریلیون وون رسید، در حالی که حاشیه سود عملیاتی نیز به رکورد دو رقمی ۱/ ۱۴درصدی افزایش یافت.

کارخانه فولادسازی هیوندای کره جنوبی

طبق اعلام کره هرالد (koreaherald) : 

هیوندای در طی بیانیه ای اعلام نموده است که ما در اقدامات اخیر خود، قیمت های خود را به گونه ای تنظیم نموده ایم که افزایش هزینه های ناشی از مواد اولیه را روی قیمت های نهایی محصولات اعمال کنیم. ظبق اعلام این شرکت، 43 درصد از فروش این شرکت در سطح چهانی مربوط به ورق های استیل مورد استفاده در صنایع خودرویی و کشتی سازی، میله های فولادی با استحکام بالا است. طبق اعلام این شرکت، هیوندای در 9 ماه نخست سال جاری، تقریبا 6/18 تن محصولات پریمیوم در سطح چهانی به فروش رسانده است. 

یکی دیگر از مهمترین عوامل موثر در سود شرکت های کره ای، کاهش تولید فولاد از جانب چین در سال جاری بوده است. چرا که چین بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان بوده و کاهش تولید این کشور سبب کاهش تولید محصولات فولادی در سطح بین المللی می شود که میتواند بر کاهش عرضه و افزایش قیمت تاثیرگذار باشد. دلیل کاهش تولید فولاد چین ، اتخاذ سیاست های سختگیرانه زیست محیطی در این کشور برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای است. در مقاله “بهترین تولیدکنندگان استیل در جهان” میتوانید با برترین و یزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان آشنا شوید. 

با توجه به روند افزایشی تقاضای محصولات فولادی از جانب صنایع مختلف مانند خودروسازی، کشتی سازی و … و همینطور کاهش حجم تولید از جانب چین، جمیع این دلایل سبب بهبود عملکرد شرکت های کره ای در زمینه تولید فولاد شده است. به گفته مدیران پوسکو، ششمین تولید کننده فولاد جهان و رهبر بازار فولاد کره، در سال جاری بیشترین میزان سود را از ابتدای تاسیس این شرکت تا کنون داشته است. طبق گفته مقامات این شرکت، سود عملیاتی تلفیقی این شرکت در 3 ماهه ایتدایی سال جاری 3/1 تریلیون وون بوده است که افزایش 365/7 درصدی را نسبت مدت مشابه سال پیش تجربه کرده است. چرا که درآمد این شرکت با رشد 45 درصدی به 20/1 تریلیون وون رسیده است. طبق گفته مدیر شرکت پوسکو، روند افزایش تقاضای فولاد افزایشی خواهد بود و ممکن است در سال آینده با 6 درصد رشد در این مورد موجه شویم. 

 

بخوانید   خطرآفرینی فولاد سبز برای بازار صادرات سنگ آهن استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *